Yosemite / Monterey / Sequoia nationaal park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Yosemite / Monterey / Sequoia nationaal park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Yosemite / Monterey / Sequoia nationaal park

11 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Zo we zijn alweer een aantal dagen verder.. het wordt wel weer tijd voor een nieuw verslag!

Yosemite nationaal park!
Op 3 juni kwamen we aan in het bug mountain resort in Midpines. Ongeveer drie kwartier rijden van Yosemite nationaal park. Wat ons betreft het mooiste park tot nu toe. Het is zo overweldigend en de natuur is zo schitterend. Hier hebben we ons drie dagen prima vermaakt! We zouden eigenlijk maar twee nachten blijven maar we vonden het hier zo mooi dat we gelijk een derde nacht hebben geboekt.

We hebben veel met de auto door het park gereden maar het mooiste was wel de Mist trail die we hebben gehiked. Was dan wel 6 uren lopen maar dit was het zeker waard! We kwamen langs twee prachtige watervallen en schitterende uitzichtpunten. Hier willen we zeker nog wel eens terug komen!

Op maandag 6 juni hebben we om 08.30u uitgecheckt en de roadtrip voortgezet terug naar de kust. Van 35gr naar 20gr, een hele omslag.
's Ochtends hebben we het Monterey Bay Aquarium bekeken, erg mooi!
De rest van de dag de Highway 1 gereden tot ong. 22uur. We hebben toen in het allereerste motel aan de weg overnacht. In het plaatsje San Simeon.
We hebben zeeleeuwen gezien op het strand, de prachtige Mc Way fall en de Big sur.

7 juni
Na weer een lekker broodje peanutbutter/ jelly gegeten te hebben zaten we om 08.30 weer in de auto op weg naar het warme weer in Sequoia. Het park met de aller dikste boom ter wereld! En van de zwarte beren die je er tegen kunt komen....
De hele dag het park wat verkent en rond 19.00 uur zaten we bij ons schattig houten huisje waar we heerlijk buiten bij de houtkachel hebben gezeten. Echt genieten hier!!

8 juni
Heerlijk geslapen in het huisje en vandaag een trail gelopen naar Morro rock. Wat een uitzichten weer! Voordat we Sequoia gingen verlaten wilden we toch nog even een kleine trail langs de meadows maken. We kregen nog te horen van een voorbijgangster dat er een beer was gespot dus ik (Petra) was best een beetje hyper achter Mathijs aan het lopen.. Het zal je maar gebeuren dat je oog in oog staat met de black bear...brrrrrr.

Toen we bijna weer bij de auto waren zagen we ineens in een flits op ongeveer 30mtr afstand een BEER!! Gelukkig op een veilige afstand..
Later werden we nog meer verrast toen we ineens zagen dat er ook nog 2 jongen in de boom zaten! Een prachtig beeld. We hebben wel een half uur naar ze staan kijken. Alsof je naar een natuurfilm op discovery channel aan het kijken bent, maar nee dit was gewoon echt!:-)

Uiteindelijk beseften we dat we echt door moesten want het volgende park is Death Valley, zo'n 6 uren rijden. We hebben die avond de helft gereden zodat we de volgende dag ook niet zo lang hoeven te rijden.

Dit was het voor nu weer.

Groetjes!!

• 11 Juni 2016 - 11:24

Peter En Tineke:

Wat een prachtig en spannend verslag weer.
    Fijn dat jullie zo genieten.

• 11 Juni 2016 - 18:04

Heit En Mem :

Hallo vakantiegangers Wat fijn om jullie avonturen te lezen. Geniet van elk moment.Liefs heit en mem.