Verslag vanuit Springdale, Utah - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Verslag vanuit Springdale, Utah - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Verslag vanuit Springdale, Utah

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Utah

9 juni
Op naar Death Valley!
We kwamen die dag rond het middag uur aan dus ook op het heetst van de dag..
Dat hebben we gevoeld! In totaal zijn we die dag misschien 15 minuten uit de auto geweest, het was gewoon te heet buiten.
De hoogste temperatuur die de auto aangaf was 120 gr fahrenheit, zo'n 50 graden celcius. In 5 minuten zoveel gezweet dat we gelijk weer een liter water konden drinken! Hier moesten we maar snel weer weg.

Viva Las Vegas!!
Wat een stad is dit zeg! De zonnebril kon op, niet alleen vanwege de zon maar ook door al het neonlicht in de stad.
We hadden in het vorige motel, het hotel in Vegas al geboekt.
Excelibur heet dit hotel, een soort kasteel uit een sprookjesboek. We hadden gehoopt op een prachtig uitzicht over de Strip maar helaas ons uitzicht was niet meer dan een witte muur.

Natuurlijk hebbben we ook even een gokje gewaagd en er voor gezorgd dat we met winst deze stad weer gingen verlaten! Altijd fijn natuurlijk!

11 juni
Op naar Zion nationaal park! Maar eerst even langs de Wallmart voor de nodige versnaperingen. Twee donuts en Twee blueberry muffins mee voor onderweg. Tsjah de verleiding is hier gewoon te groot! Ow ja en een nieuwe pot pindakaas. Je kan hier in de supermarkt kiezen uit wel 10 verschillende potten pindakaas.. zouden ze in Nederland ook moeten doen! Heerlijk!!

In Zion hebben we op 12 juni weer een trail uitgekozen. De Narrows. Je gaat dan als het ware tussen de grote rotswanden door maar dan niet over een pad maar door het water. De Virgin river. Deze trail duurde voor ons 6 uren. Je kon verder maar dan moest je uiteindelijk ook een stukje zwemmen en wij hadden geen waterdichte tas mee maar wel een hele dure camera. Dus nee dat was geen optie.

Op dit moment zitten we op een prachtige locatie vlakbij de ingang van Zion. Heerlijk buiten op een schommelstoel zoals ik ze ken uit de Western films.

Morgen gaan we op naar Bryce canyon, oneveer 2 uurtjes rijden.

Bye, have a nice day!

• 13 Juni 2016 - 08:30

Heit En Mem:

Wat weer een avontuurlijk verslag. Beleef het helemaal mee. Super . Groetjes Berltsum

• 14 Juni 2016 - 13:54

Jolanda:

Ik moest de afgelopen reisverslagen nog even bijhalen. Wat een avonturen daar! Klinkt goed en wat een mooie foto's!! Nog een dikke 2 weken avonturen te gaan! Geniet er van!! Tot snel!

• 19 Juni 2016 - 12:19

A.VAN LOO: