Verslag vanuit New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Verslag vanuit New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Verslag vanuit New York

29 Juni 2016 | Verenigde Staten, New York

19 en 20 juni,

Beide dagen hebben we de Grand Canyon bekeken. Wat is het hier mooi!! Voorbereidend op deze reis genoeg foto's bekeken van de Grand Canyon maar in het is het toch zo anders en veel mooier! Vooral op de avond werd het zo fantastisch, net een sprookjes wereld!

De tweede dag hebben we een trail gelopen, de bright angel trail. De heenweg ging wel en lekker snel ook omdat de weg constant af liep maar met 35 graden weer omhoog lopen, dat viel toch vies tegen. Maar na heeel veel trails te hebben gelopen was dit natuurlijk een eitje voor ons...niet dus... Maar al puffend en hijgend hebben we het toch maar weer gehaald.
Die big mac was weer verdiend.

We sliepen beide nachten in Williams, een plek die erg toeristisch is vanwege de route 66 die daar doorheen gaat.
'S avonds werd er nog een ''gun show'' gegeven. Toneelstukje door cowboys met geweren. Jihaaaa! Erg leuk om te zien.

21 juni,
Vanuit Williams naar Kingman gereden over de historical route 66. Super leuk en natuurlijk het bekende naambordje gekocht voor thuis aan de muur!! Overnachting geboekt in Lake Havasu City. Iets minder fijn was het weer in deze stad.. Ja het kan ook TE warm zijn. Het was hier namelijk tegen de 50 graden.

De volgende dag dan ook de airco op volle toeren en richting de kust, San Diego! Dit was eigelijk niet het plan maar vanwege de hitte wilden we niet langer blijven. Dit bleek een goede keus, wat is San Diego een mooie stad en 25 graden! Prachtige surf stranden, leuke mensen, gewoon de hele sfeer was goed. En een perfecte temperatuur, 25 graden. Hier zijn we dan ook 2 nachten gebleven.
Ow ja, en niet te vergeten de bekende San Diego Zoo waar we ook nog zijn geweest. Voornamelijk bekend van de reuze Panda's die hier verblijven. Het is zo'n groot park dat we niet eens alles hebben kunnen zien. Goede reden om nog maar eens terug te komen dus :-)

24 juni,
Op naar Los Angeles! Voor ons kan het meer omschreven worden als de stad van de files... wat een ellende! We hebben er anderhalf uur langer over gedaan om uiteindelijk bij ons verblijf te komen.
Over het verblijf gesproken, we hebben via air-bnb 2 overnachtingen geboekt bij iemand in huis. Dit scheelt namelijk enorm in de kosten en is ook veel leuker nog dan in een motel. Wij hadden het geluk dat de vrouw die dit appartement bezit, zelf het weekend naar Las Vegas ging. Er kwam dan nog wel een ander stel bij later op de avond maar daar hebben we totaal geen last van gehad. Het was in ieder geval erg leuk om voor heel even een eigen woning te hebben in LA!
We hebben voornamelijk de toeristische hoogtepunten opgezocht zoals Hollywood, de walk of fame, Santa Monica en de Universal Studio's! Dit laatste was voor ons het leukste van heel LA. Wat een mooi park en geweldige attracties! We wilden zo graag langer blijven en hadden weer niet alles kunnen zien, maar dit kon helaas niet want die avond ging ons vliegtuig op naar New York City! Ook niet heel vervelend natuurlijk...

En hier zitten we dan, in the Big Apple! Overweldigend! In het volgende en laatste verslag hier meer over!! Het is nu bedtijd voor ons.

Goodnight,
Bye!

• 29 Juni 2016 - 09:55

Heit En Mem Berltsum:

Al weer een mooi verslag. Alleen die hitte, Puh. Weer een hele belevenis . Nog een paar dagen, dan weer Ny Fryslan! Tot gauw liefs van ut Berltsum.

• 29 Juni 2016 - 22:11

Peter En Tine:

Leuk om vanuit Oostenrijk jullie leuke belevenissen te lezen.
    Geniet van de laatste dagen,!!
    Heel veel liefs vanuit Nenzing.