Vervolg vanuit Arizona - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Vervolg vanuit Arizona - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Vervolg vanuit Arizona

21 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

13 juni,
Op naar Bryce Canyon. Dit was maar een kort ritje van 2 uren dus daar waren we snel en zo konden we de hele dag meepakken.
Ook in dit nationale park hebben we weer een trail gelopen. Was ook weer prachtig hoor maar beide merken we dat we wel erg veel aan het lopen zijn en de temperatuur stijgt met de dag. Daarom besloten om het de komende dagen iets rustiger aan te doen. We zijn tenslotte ook geen 20 meer.. ;)
We hebben overnacht in een motel in het dorpje Tropic. Bij dit motel zat ook een zwembad en een hottub!! Dit was erg fijn na een lange dag lopen.

14 juni,
Deze dag kan omschreven worden als een reisdag. We gingen richting Arches national park. Dit was zo'n 5 uren rijden. Daar aangekomen hebben we ons voornemen al weer verbroken, namelijk weer een 'kleine' trail gelopen. Deze keer op de avond waarbij we de zonsondergang zagen bij de mooie Delicate arch. Toen bij een prachtige sterrenhemel weer de trail terug gelopen samen met een groep studenten die allemaal een hoofdlampje bij zich droegen. Dit was een mooi gezicht, als een soort slinger van lichtjes weer naar beneden.
Op 15 juni waren we ook nog in dit park en hebben we echt even helemaal niks gedaan. Ook heerlijk!

16 juni,
Op naar Monument Valley! Bekend van heel veel Western films maar vooral de bekende filmster John Wayne. Je kon zelfs voor 5 dollar op een paard zitten op dezelfde plek waar John ook stond in een bekende film. Nou wij dachten alleen maar, arm paard dat constant in de hitte moet staan en er sterk vermagerd uit zag. Wij hebben toen een 17 mile drive door het park gereden.
Daarna nog een stukje doorgereden en overnacht in een gehucht waar we maar 1 motel tegen kwamen. Het zag er niet uit maar we moesten het er maar mee doen want het volgende motel zat 100 mile verder op. We kregen gauw spijt toen we er achter kwamen dat we niet konden douchen omdat er niet meer dan een pisstraaltje uit de douchekop kwam. Dit de volgende dag gemeld bij de balie en we hebben hun zover gekregen dat ze ons gratis ontbijt gaven. Tsja, we blijven Nederlanders hè!
Ow ja er was ook geen Wifi dus hebben we maar een ijsje gehaald bij de buren, de Burger King. Hier was dus Wifi en hebben we zo de volgende 4 nachten geboekt. 2 nachten rond het stadje Page en 2 in het stadje Williams.

17 juni,
Deze dag hebben we de Horseshoe bend bekeken. Werkelijk prachtig, dit uitzicht was heel bijzonder! Het was in de vorm van, je raadt het al, een hoefijzer. Ook hebben we lekker gezwommen in het op één na grootste meer van Amerika, Lake Powell. 's Avonds gegeten bij een barbeque feest! Dit voelde zo typisch Amerikaans. Doppinda's op tafel, spareribs voor je neus en live Country muziek erbij. Machtig. Daarna werden we nog uit het publiek gehaald en werd ons een Country dans geleerd! Erg leuk. We hebben nog een half uurtje staan praten met de beste man die ons nog een mooie tip mee gaf. Een slot Canyon waar niet veel toeristen vanaf weten. Dus de route beschrijving in ons hoofd geprint en de volgende dag zouden we die Canyon gaan zoeken!

18 juni,
Vroeg uit de veren en we zijn als eerste die slot canyon gaan zoeken. En die hebben we gevonden. Officieel hebben we de wet gebroken want je schijnt er een permit voor te moeten kopen... ach beetje spanning erbij is ook leuk toch?! We hebben die ochtend een prachtige trail gelopen in een mooie Canyon. En het leuke was inderdaad dat we niet meer dan één ander stel tegen zijn gekomen, wat een verschil met andere mooie locaties. Daar stikt het dan van de hordes toeristen.
s'Middags hebben we een kayak gehuurd. De kayak werd provisorisch op het dak van de huurauto vast gemaakt en zo moesten we nog een paar km naar het meer toe rijden. Vervolgens daar heerlijk een paar uren op het water doorgebracht.

Op dit moment zitten we op een uurtje rijden van de Grand Canyon. Daar vertel ik de volgende keer meer over!

Groetjesss!!

• 21 Juni 2016 - 08:34

Heit En Mem Berltsum:

Weer een prachtig verslag en leuk beschreven. Zie het allemaal voor me. Genieten jongens! Liefs en een dikke tut UT Berltsum