Eerste 3 dagen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Eerste 3 dagen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Eerste 3 dagen

22 Mei 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Zo lang naar uitgekeken en nu zijn we er dan eindeliijk!
We zijn er nu 3 dagen en kijken onze ogen hier uit, wat een verschil met Nederland!
Ja, het is heet, bloedheet... rond de 35 graden, dat is echt even wennen. Vooral met een loodzware backpack op je rug. Maaaar we krijgen er veel moois voor terug en daar gaat
het om :-)

Bangkok
Oké in het kort even vanaf dag 1, afgelopen dinsdag 19 mei zijn we, na afscheid genomen te hebben van Mathijs zijn ouders, om 18.00u vertrokken met het vliegtuig.
Een hele lange, lange, slapeloze nachtvlucht... maar gelukkig verliep de vlucht verder zonder narigheden en kwamen we om 09.30u aan in Bangkok. 004.30uur Nederlandse tijd. Best raar maar waar we gelukkig geen last van hebben gehad.
Toen we naar buiten liepen stonden de taxi chauffeurs ons al op te wachten.
"Hee you my friend, need taxi??" De een heeft nog een mooier verhaal als de ander haha. We namen een taxi en werden afgeleverd voor het hotel wat we een tijdje terug thuis al hadden geboekt voor 3 nachten. Netjes ingericht en vriendelijk personeel.
We hebben onze spullen gedropt en zijn meteen Bangkok gaan verkennen. Tempels in overvloed. We hebben 1 uitgekozen die we gingen bezichtigen en dat was de Wat Pho, de liggende boedha.
Aan het eind van de middag hebben we bij een kleine reisbureau een 5 uur durende fietstocht geboekt voor de volgende dag.

Dag 2
Die dag begon de Co van Kessel tour al om 7 uur dus uitslapen was er niet bij en om 6 uur zaten we dan ook al opgewekt in de taxi! Dat is hier waarschijnlijk een normale tijd om de weg op te gaan want het was toen al spitsuur. Wat een verkeersdrukte!!

Toen we er waren werden we ingedeeld in een groep van 10 personen, allemaal Nederlanders. Onze reisleiders fietsten met ons door de smalste straatjes van Bangkok, over steile bruggen en door het bekende Chinatown. Ook gingen we tot 2 keer toe met fiets en al per longtail boat over de rivier. Wat was dit bijzonder!
Om 10 uur hadden we een pauze waar we bij een Thais vrouwtje allerlei Thaise gerechten kregen voorgeschoteld. Heerlijk! Tijdens de terugreis kreeg Mathijs helaas een lekke band. Waarschijnlijk gebeurde dit vaker want we hadden nog nooit zo snel iemand een band zien plakken!

's Avonds zijn we naar de Lebua sky bar geweest, die op de 64ste verdieping zit van het hotel. Om hier te komen moesten we wel volgens de regels gekleed gaan. Met sportschoenen of slippers kom je hier namelijk niet naar binnen. Ik (Petra) had geen nette schoenen bij me dus die hebben we tijdens de wandeling er naar toe nog ergens gekocht voor 79 bath, jawel....€2.14!!
Spuug lelijk maar we mochten er gelukkig mee naar binnen :-)  Wat een prachtig uitzicht!

We hadden die avond ook besloten om Bangkok een dag eerder te verlaten, we willen namelijk op naar de frisse natuur, die smog en nare luchtjes van de stad waren we na 2 dagen wel zat.

Zo gezegd zo gedaan,
Op dit moment zitten we in een guesthouse in Kanchanaburi, vlakbij de river Kwai. Die bekende brug over de rivier hebben we vanmiddag bezocht en daar hebben we vanavond gezellig aan het water gegeten.

Zo, we stoppen nu maar want morgen wordt weer een drukke dag, dan gaan we namelijk naar de Erawan watervallen bezoeken. Daar verheugen we ons nu al op!

Sawadeekee!
Mathijs en Petra

• 22 Mei 2015 - 22:08

Heit En Mem:

We wachten op de foto,s fijn dat jullie zo genieten. Zie al uit naar de volgende verslagen. Liefs heit en mem

• 22 Mei 2015 - 23:10

Tine En Peter:

Wat leuk om iets van jullie te lezen, echt een bijzondere wereld daar en dan te bedenken dat jullie er nog lang niet zijn.
    Op weg naar het volgende avontuur en mogen er nog vele volgen.
    Liefs en een DIKKE TÛT.

• 25 Mei 2015 - 11:41

Gre En Albert Van Loo:

wat is het toch een klein wereldje. Fantastisch dat jullie het naar de zin hebben. Geniet er van. Wij weten nu waar jullie [ongeveer}zitten. Zijn hier jaren geleden ook geweest. Groetjes Oma/Opa van Loo

• 28 Mei 2015 - 17:37

Eefje ND:

Hoihoi,
    ik had je niet meer gezien, maar wilde je alsnog een hele fijne, succesvolle, goeie vakantie wensen.
    Zo te lezen genieten jullie al volop. Maak veel foto's en geniet goed van alle flora, fauna en bezienswaardigheden. Geniet!!! Groetjes eefje

• 07 Juni 2015 - 23:22

Peter:

Hallo,
    Ik durf het bijna niet te vragen maar bevalt jullie vakantie wel.HAHAHA
    Zo te lezen komen jullie nog tijd en ogen te kort om deze wereld in jullie op te nemen, maar gelukkig hebben jullie de foto's nog.
    Eerst de voor pret en straks de na pret.
    Wij blijven jullie volgen........OAN SJENS