Het zuiden!! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Het zuiden!! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Het zuiden!!

06 Juni 2015 | Thailand, Phi Phi Don

Hallo vanuit het paradijs!

Dit verslag is vanuit het zuiden, namelijk op de Phi Phi eilanden. Het is hier echt zoals op een ansichtkaart, helder blauw water waar je de vissen zo in ziet zwemmen, hagel witte stranden en prachtige palmbomen!! Oftewel het paradijs op aarde!!

Maar eerst nog even een klein stukje over het noorden. Het backpackers dorp Pai.
Om er te komen moet je over een weg die uit wel 1000 haarspeldbochten bestaat. Dit was behoorlijk heftig maar wel weer met prachtige uitzichten over het land! In Pai zijn we uiteindelijk 4 dagen gebleven.
We hebben bij aankomst weer een scooter gehuurd voor die 4 dagen. Een goede manier om het dorp te verkennen. Er werd een route aanbevolen van 17 km. Die hebben we de volgende dag gereden. Je komt zo langs de mooiste en bekende plekken van Pai.

Op dag 2 in Pai hebben we een tour gedaan met nog 2 Australiërs, een Spanjaard en een Engelsman. We hebben gezwommen bij een waterval, een prachtig uitzichtpunt bekeken en een wandeling door een grot gemaakt. Heerlijk dagje!

Op dag 3 zouden we naar de hot springs, maar daar aan gekomen bleek dat de zwembaden droog stonden en de hotsprings gedeeltelijk dicht waren. En daar kwamen we dus achter nadat we al hadden betaald. Die Thaise mevrouw vertelde dat er dus ook niet even bij...
Natuurlijk wij als echte Hollanders op hoge poten terug naar de entree en ons geld terug gevraagd. En dit is ons gelukt! Maar het was naturlijk wel een domper dat we er voor niks naartoe zijn gereden. Aan het eind van de middag kwamen we nog langs de Pai canyon en die maakte een hoop goed! Wat was dit prachtig!! Zie bijgevoegde foto, die spreekt voor zich.

Op 2 juni verlieten wij het noorden en vlogen we vanuit Chiang mai naar het zuiden, Krabi.
Alhoewel de vlucht maar anderhalf uur duurde ben ik (Petra) nog nooit zo bang geweest in het vliegtuig. We kwamen in een onweersbui terecht waardoor er een paar keer heftige turbulentie ontstond en het voelde alsof we steeds 10 meter naar beneden vielen... wat was ik blij toen we weer met beide benen op de grond stonden!

Het zuiden!!
Vanuit Krabi met de bus naar Ao nang. Hier ook weer 4 dagen gebleven. We zijn een dag naar Railey beach geweest, wat echt een prachtig strand is! Hier heerlijk een zon, zee, strand dag gehouden. 'S avonds kwamen we erachter dat we allebei behoorlijk waren verbrand. Oeps!

We zijn ook nog een middag wezen kajakken. Super mooi langs die prachtige rotsformaties.
Helaas doordat het eb was konden we niet door de mangrove bossen varen. Dit was wel een tegenvaller.

Gisteren (6 juni) zijn we beland op het eiland Phi Phi. Super mooi maar Salou is er niks bij. Massa toerisme hier.

Vandaag voor het eerst gesnorkelt, dit was echt bijzonder en gaan we zeker vaker doen tijdens deze vakantie! Ook het bekende Maya bay bezocht met nog 10000 andere toeristen. Dit strand is dan ook wereldwijd bekend door de film 'the beach' met Leonardo Dicaprio.

Morgen ontvluchten wij de drukte en gaan we naar Koh Lanta.

Sawadekeeee!!!

• 06 Juni 2015 - 21:57

Oma & Opa Van Loo:

wij vinden het fantastisch om vanuit ons kikkerlandje dit moois allemaal te mogen vernemen Groetjes en nog vele fantastische dagen. Oma/Opa van Loo