Het laatste stukje van de reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Het laatste stukje van de reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje van de reis!

25 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

24 juni,
Op dit moment zitten we in de bus richting Bangkok waar we ons morgen nog een dag kunnen vermaken. Dat zal wel zoiets worden als winkelen, vooral heel veel souveniers verzamelen voor thuis. Oja en de Grand Palace bezoeken en de dag afsluiten met een heerlijke Thaise voet massage!!

De afgelopen 9 dagen hebben we doorgebracht op koh Tao, het duikerseiland. Er zitten daar momenteel 65 duikscholen gevestigd, en dat op 1 klein eilandje.
De onderwater wereld is er inderdaad prachtig, dat hebben we zelf met eigen ogen mogen meemaken.
We hebben een aantal keren bij verschillende stranden gesnorkeld maar konden het niet laten om ook het duiken eens te gaan proberen.

Via internet kwamen we uit bij Impian, een Nederlandse duikschool. 'S ochtends werd ons door een Nederlandse instructeur de theorie uitgelegd. Over o.a. de zuurstoffles van jawel 20 kilo die je op je rug draagt, het zuurstofmasker, het natpak en vooral hoe onder water met elkaar te communiceren via gebarentaal.
Allemaal erg interessant maar wij hadden na anderhalf uur uitleg wel zin om het water in te gaan!
Rond 13.00 uur gingen we dan eindelijk het water in. We hadden een prive instructeur, weliswaar een Fransman wat een beetje teleurstellend was maar hij was van onze leeftijd en na kennismaking bleek dat we toch leuk met hem konden lachen. Serieus Engels praten was ietsje minder maar hé, je bent meerendeels onder water, dus praten hoeft ook niet zoveel...

Dus in het water, wat een verschil! Je voelt op dat moment niet meer dat de fles zo zwaar weegt. Heel apart. Ook het ademen via een zuustofmasker onder water was behoorlijk wennen. We moesten ook een aantal oefeningen doen onder water, dat moest je goed uitoefenen anders mocht je niet verder met het duiken. Zo moest je je masker onder water kunnen klaren. Volgens mij heb ik (Petra) het wel 5 keer over moeten doen want iedere keer kreeg ik water in mijn neus waardoor ik al proestend en paniekerig weer boven water kwam. Uiteindelijk hebben we toch alles behaald en kon het echte duiken beginnen!
Wauw, dit was fantastisch. Echt een bijzondere wereld! Heel veel gekleurde vissen en allerlei soorten gekleurd koraal, echt schitterend!!
Ook dit was weer een ervaring die we niet snel gaan vergeten.
De introductie duik is tegelijk ook het eerste onderdeel van 4 dagen om je duikbrevet te kunnen halen. Dit doen veel toeristen die op Koh Tao verblijven. De hoofdreden is dat het veel goedkoper is dan in andere landen. Je gaat iedere dag een paar meter dieper duiken en leert meerdere vaardigheden.
Maar goed, wij hebben alleen de introductie duik gedaan. Wie weet gaan we ooit nog eens het brevet halen. Dat zou wel super leuk zijn!

We hebben natuurlijk niet alleen de onderwater wereld bekeken maar ook het eiland Koh Tao zelf. Dit keer ook weer een scooter gehuurd en verrassend genoeg is er deze keer niks gevaarlijks gebeurd. Gelukkig maar!! Op Koh Tao heb je een aantal mooie viewpoints die we hebben bekeken. Gedeeltelijk op de scooter maar sommige delen waren zo steil dat we wel moesten lopen. Vermoeiend in de hitte maar de klim was het vaak meer dan waard!
Op een avond zijn we ook nog naar een queens cabaret geweest, ja ja een echte ladyboys show. Hilarisch maar we keken vooral onze ogen uit hoe die mannen op ''echte vrouwen'' lijken!! Zo knap hoe ze dat voor elkaar krijgen! Totdat ze tegen je beginnen te praten, dan is het meteen overduidelijk haha.

Voor de rest hebben we languit op het strand gelegen, lekker niks doen, gewoon omdat het kan!!

Tsja en nu is de reis al bijna weer ten einde, de weken zijn voorbij gevolgen! Thuis gaan we rustig alle foto's bekijken en nog lekker na genieten van ons mooie avontuur!! We hopen dat jullie ook een beetje hebben kunnen mee genieten van onze eerste backpackreis!

Tot vrijdag, dan zijn we weer in Hollandia!!!!

Mathijs & Petra

• 25 Juni 2015 - 19:23

Oma/Opa Van Loo:

Wij hebben alle berichten/reportages beleefd en van genoten. Zijn erg benieuwd naar de foto's. Goede thuisreis gewenst en oant sjen in Nederland Groetjes/kusjes G & A

• 25 Juni 2015 - 20:57

Heit En Mem Van Huizen:

Ook weer een schitterend verslag. Ook wij zijn erg benieuwd naar de foto's. Tot morgen op Schiphol. Gr. En een dikke tut UT Berltsum. Oant moarn!