Verslag vanuit Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu Verslag vanuit Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

Verslag vanuit Pai

30 Mei 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Hallo Friesland!!

Weer even een verslag, nu vanuit het mooie Chiang Mai.

Een paar dagen terug alweer (23 mei) zijn we met een gehuurde scooter naar de Erawan waterfalls gereden. Een lange rit van 60 km. Onderweg moesten we een paar keer stoppen omdat het ging regenen. Wel was dit lekker verfrissend met de temperatuur van 37 graden!

Om tot de top te komen moesten we een zware klim afleggen van ongeveer anderhalf uur. De route bestaat uit 7 hoogtes met dus ook 7 verschillende watervallen. Erg mooi. We hadden ons al een beetje ingelezen en wisten dat we er ook mochten zwemmen dus zwemkleding maar mee... dat werd hem dus niet. We waren alleen nog maar met onze voeten in het water en gelijk kwamen er talloze visjes aan zwemmen die aan je begonnen te knabbelen, bah wat een raar gevoel is dat! En hoe dieper je het water in ging, hoe groter de vissen. Nou, nee bedankt! Wij hadden het daar niet zo op staan...

Eenmaal weer beneden moesten we weer 60 km terug op de scooter. En dat hebben we gevoeld haha. De wegen zijn hier ook niet altijd even goed. 'S avonds hebben we een tradionele (lees; hardhandige) Thaise massage genomen. Maar of de spierpijn daardoor was verdwenen...?
Toch wel weer leuk om te ervaren.

24 mei was een reisdag die begon met een busrit van 2,5 uur vanuit Kanchanaburi naar Suphanburi. En dat ook nog zonder airco, zweten dus! Vanuit Suphanburi moesten we nog een keer met een minibus naar Ayuthaya, die gelukkig meteen aansloot op de vorige bus. 1,5 uur met de minibus waarna we in Ayuthaya arriveerden. We hadden nog zo'n 5 uren de tijd voordat de nachttrein naar Chiang Mai ging vertrekken. We besloten Ayuthaya nog maar even te verkennen. We kwamen uit op een mooi historisch park met het bekende boedhabeeld die door een boom wordt omhuld.

Die nacht dus met de nachttrein naar Chiang Mai. We sliepen op een stapelbed, niet heel comfortabel maar toch gelukkig beide goed geslapen! Heel apart om zo met nog tientallen andere backpackers in een trein te slapen. Toen we rond 07.30 uur in Chiang Mai aan kwamen stonden er wederom allerlei taxi chauffeurs klaar om ons naar ons gewenste hotel te brengen. Het eerste guesthouse dat we bezochten had een zwembad en daardoor waren we al snel om haha. Oja en de prijs was ook nog eens zo goedkoop dat we gewoon geen nee konden zeggen. Uiteindelijk hebben we hier 4 nachten geslapen voor nog geen 50 euro!!

Op 26 mei zijn we naar de Tiger Kingdom geweest. Wederom op de scooter... we hebben wat met lekke banden want we waren nog geen half uur onderweg en toen klapte de band...midden op de hoofdweg natuurlijk waardoor we nog eens een dikke kilometer moesten lopen om bij een monteur te komen. Na een uurtje konden we gelukkig weer verder!

Om Tijgers aan kunnen raken klinkt toch geweldig? Oké, dat was ook heel bijzonder maar toch iets wat in de natuur niet hoort te kunnen. Volgens ons (en we horen die verhalen meer) worden de tijgers hier gedrogeerd. Er zit totaal geen energie in die beesten, ze worden door de "verzorgers" zo in een houding neergelegd dat toeristen er mee op de foto kunnen. Echt ongelovelijk om te zien.
Wij zijn alleen bij de allerkleinste tijgers geweest, daarna konden we het park nog door maar na een half uurtje rondlopen hadden wij wel genoeg gezien....

Op 27 mei hadden we voor de volgende dag een tour geboekt naar het Elephant nature park.

Dit was werkelijk fantastisch! De oprichtster van dit park begon met 4 olifanten en inmiddels verblijven er meer dan 40! De olifanten hebben allemaal iets traumatisch meegemaakt. De verhalen die we kregen te horen over wat sommige olifanten hebben meegemaakt  waren verschrikkelijk! Dan is dit, wat het park allemaal doet, een geweldig initiatief!

Wij hebben ook een bijdrage geleverd door een dag mee te lopen als vrijwilliger en de olifanten te voeren en te wassen! Dit was een hele belevenis maar vooral erg leerzaam!
Daarnaast heeft het park ook nog een honden en katten opvang.

Inmiddels hebben we Chiang Mai verlaten en ons nu voor vier dagen gevestigd in het mooie Pai!
Een echt backpackersdorp. Lekker even uit de drukke steden!

Wat we hier allemaal meemaken horen jullie later!

Mathijs en Petra

• 30 Mei 2015 - 11:02

Vincent:

Hartstikke leuk om even met jullie mee te genieten. Nog een hele fijne vakantie.

• 30 Mei 2015 - 12:49

Heit En Mem:

Prachtig om dit te lezen,geniet er maar van.
    Hier is het allemaal nog hetzelfde,regen,regen,regen,BA.

Groetjes ut Berltsum.hoi.

• 30 Mei 2015 - 16:31

Tine En Peter:

Leuk weer even wat van jullie te lezen ,zie er elke keer weer naar uit.
    Een heel avontuur. Prachtig !
    Geniet maar lekker verder.
    liefs van Moeke

• 01 Juni 2015 - 08:33

Gre En Albert Van Loo:

leven met jullie mee. Wat de techniek vandaagdedag al niet vermag. Groetjes/liefd G & A