reisverslag vanuit Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu reisverslag vanuit Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van MathijsenPetra - WaarBenJij.nu

reisverslag vanuit Koh Tao

16 Juni 2015 | Thailand, Koh Tao

De laatste 2 weken zijn alweer in gang gezet!! De tiid hald gjin skoft!

Koh Lanta,
Voor ons te omschrijven als een rustig, relaxed en sfeervol eiland! Heel iets anders als koh Phi Phi, dit is veel meer 'ons ding' hadden we al snel door.
De eerste dag gelijk weer een scooter gehuurd voor een aantal dagen.. en het zou niet compleet zijn als we geen lekke band kregen... dus inderdaad, diezelfde dag stonden we wederom bij de plaatselijke monteur op de stoep. Dit keer een klapband waarbij we bijna over de kop vlogen, er dus een nieuwe binnenband in moest komen, wat ons weer 150 bath lichter maakte. Maar het weerhield ons er niet van om het eiland verder te gaan ontdekken.

We hadden eerder die dag al een leuk huisje vlakbij het strand gevonden en gelijk voor 2 nachten geboekt. 'S avonds werden we vermaakt met gezellige muziek en een 'fireshow'. Nee geen vuurwerk maar een man die met in brand gestoken stokken en kettingen staat te zwaaien. Toch best leuk!

Op 9 juni hebben we het nationaal park van koh Lanta bezocht. Dit was echt schitterend. Een zwetende tocht gemaakt van ongeveer 2 uur. Er waren ook veel apen op dit stukje van het eiland. Als je even niet oplette werd de tas zo uit je hand gejat. Agressieve beesten zijn het.

Tijdens het eiland verkennen hadden we een nóg mooier plekje gevonden. Dus ook hier uiteindelijk 2 nachten verbleven.
De eigenaresse van ons laatste verblijf op koh Lanta was een hele lieve, aardige vrouw van een jaar of 70 en sprak ontzettend goed Engels, wat hier zeldzaam is. Bij het uitchecken kregen we beide een dikke knuffel van haar! Hier komen we graag nog eens terug!!

Op 12 juni hebben we de boot naar Ko Samui genomen. Dit is het grootste eiland in de golf van Thailand en wederom een stuk toeristischer. De taxi's zijn hier ook een stukkie duurder! Daarom maar weer voor een dag een scooter gehuurd. Deze scootertocht vergeten we niet snel want dit keer sloegen we echt om met scooter en al. Het had geregend en de weg was daarna erg glad. Nee moeders, geen gewonden gevallen en geen schade gemaakt gelukkig maar de schrik zat er wel even goed in!

13 juni hebben we het Angthong National Marine Park bezocht. We gingen met een grote boot waar ongeveer 80 personen op kunnen. De tocht duurde anderhalf uur. Een aantal mensen werden een beetje zeeziek want de boot ging behoorlijk op en neer. Vervolgens gingen we een stukje kajakken. Echt een prachtige omgeving om dit vanuit de kajak te bezichtigen. Toen weer op de boot en werden we bij één van de 42 eilandjes afgezet. (Uit zoveel kleine eilandjes bestaat dit park namelijk) Je kon kiezen om te zwemmen/zonnebaden of een viewpoint te bezichtigen. Wij kozen voor het laatste. Dit was afzien! Om er te komen moest je over rotsen klimmen met alleen een touw langs het pad waar je je aan vast kon houden. Mathijs is tot de top geklommen maar ik bleef 50 meter voor de top steken. Dat stukje was zo steil! Is alleen voor de echte waaghalsen, Mathijs dus. Het was al met al een top dag!

En nu zijn we alweer op het allerlaatste eiland van onze Thailand reis gekomen. Koh Tao! Super mooi eiland met, zo schijnt, de mooiste onderwater wereld! Nou wie weet komen we daar nog wel achter.
Op dit moment zitten we op het strand, 10 meter van onze bungalow vandaan, hebben we goed geregeld vinden wij zo!! In het laatste verslag meer over wat we in Koh Tao beleven.

Ps. we hebben vandaag ook weer een scooter gehuurd.......

Groetjes!!!

Mathijs & Petra

• 16 Juni 2015 - 20:13

Heit En Mem UT Berltsum:

Lieve mathijs en petra

Leuk om alle belevenissen te lezen. Teveel om op te noemen. Hier kunnen jullie nog maanden over praten. Nog een fijne week daar en dan weer zachtjes aan richting Bangkok. Liefs en een dikke tut UT Berltsum.

• 17 Juni 2015 - 09:19

Albert Van Loo:

Wij genieten van jullie en jullie uitgebr.verslagen Wat een schitterende vakantie{van je leven}Hier kunnen jullie nog jaren over praten. Liefs/kusjes Oma/Opa

• 18 Juni 2015 - 23:11

Tine En Peter:

Weer een leuk verslag over jullie avontuur daar , hebben het weer met veel plezier gelezen.
    Nog een hele mooie week .
    Liefs Peter en Tine,

• 24 Juni 2015 - 23:29

Joke:

Hallo Petra en Mathijs,
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken, wat een mooi avontuur.
    Wat zullen jullie je heerlijk vrij voelen en wat leuk dat jullie alles zo goed hebben beschreven.
    Wel oppassen op die scooters daar geloof ik :-)
    Als ik het goed begrijp is dit alweer jullie laatste week..... Jammer zeker.....?
    Hoop dat jullie nog hele fijne dagen hebben!
    Lieve groetjes van Joke